Template: single.php
Presseinfo

Ausflug gemacht

18. November 2018

Minime id quidem, inquam, alienum, multumque ad ea, quae quaerimus, explicatio tua ista profecerit. Ego autem tibi, Piso, assentior usu hoc venire, ut acrius aliquanto et attentius de claris viris locorum admonitu cogitemus. Nam si beatus umquam fuisset, beatam vitam usque ad illum a Cyro extructum rogum pertulisset. Quare obscurentur etiam haec, quae secundum naturam esse dicimus, in vita beata; Nec enim figura corporis nec ratio excellens ingenii humani significat ad unam hanc rem natum hominem, ut frueretur voluptatibus. Nam haec ipsa mihi erunt in promptu, quae modo audivi, nec ante aggrediar, quam te ab istis, quos dicis, instructum videro. Erillus autem ad scientiam omnia revocans unum quoddam bonum vidit, sed nec optimum nec quo vita gubernari possit. Itaque nostrum est-quod nostrum dico, artis est-ad ea principia, quae accepimus.

Nec vero intermittunt aut admirationem earum rerum, quae sunt ab antiquis repertae, aut investigationem novarum. Natura sic ab iis investigata est, ut nulla pars caelo, mari, terra, ut poëtice loquar, praetermissa sit; Nunc ita separantur, ut disiuncta sint, quo nihil potest esse perversius. Itaque et manendi in vita et migrandi ratio omnis iis rebus, quas supra dixi, metienda. Nemo enim est, qui aliter dixerit quin omnium naturarum simile esset id, ad quod omnia referrentur, quod est ultimum rerum appetendarum. Stuprata per vim Lucretia a regis filio testata civis se ipsa interemit. Vives, inquit Aristo, magnifice atque praeclare, quod erit cumque visum ages, numquam angere, numquam cupies, numquam timebis. Quod vestri non item. Aliena dixit in physicis nec ea ipsa, quae tibi probarentur; Huic mori optimum esse propter desperationem sapientiae, illi propter spem vivere.

Itaque et manendi in vita et migrandi ratio omnis iis rebus, quas supra dixi, metienda. Atque etiam ad iustitiam colendam, ad tuendas amicitias et reliquas caritates quid natura valeat haec una cognitio potest tradere. Quae autem natura suae primae institutionis oblita est? Omnes enim iucundum motum, quo sensus hilaretur. Quae cum dixissem, Habeo, inquit Torquatus, ad quos ista referam, et, quamquam aliquid ipse poteram, tamen invenire malo paratiores. Perturbationes autem nulla naturae vi commoventur, omniaque ea sunt opiniones ac iudicia levitatis. Re mihi non aeque satisfacit, et quidem locis pluribus. Saepe ab Aristotele, a Theophrasto mirabiliter est laudata per se ipsa rerum scientia;

Quid autem habent admirationis, cum prope accesseris? Nihil minus, contraque illa hereditate dives ob eamque rem laetus. Longum est enim ad omnia respondere, quae a te dicta sunt. Se omnia, quae secundum naturam sint, b o n a appellare, quae autem contra, m a l a. Si enim sapiens aliquis miser esse possit, ne ego istam gloriosam memorabilemque virtutem non magno aestimandam putem. Scripsit enim et multis saepe verbis et breviter arteque in eo libro, quem modo nominavi, mortem nihil ad nos pertinere. Quid, si non sensus modo ei sit datus, verum etiam animus hominis? Nam si +omnino nos+ neglegemus, in Aristonea vitia incidemus et peccata obliviscemurque quae virtuti ipsi principia dederimus; Qualem igitur hominem natura inchoavit? Atqui perspicuum est hominem e corpore animoque constare, cum primae sint animi partes, secundae corporis.